ZwangerDansYoga

ZwangerDansYoga heeft tot doel het lichaam soepel en ontvankelijk te maken voor de ge­boorte van je kind.

 

met genoeg ruimte voor persoonlijke aandacht ...

Wie voor het eerst of opnieuw zwanger wordt gaat een nieuwe fase in. Je zwangerschap is je hoofdthema, alles gaat 'gewoon' verder en in het midden sta JIJ.

 

Rustige dansbewegingen, geïnspireerd door de Oriëntaalse buikdans, kunnen in ieder stadium van de zwangerschap worden uitgevoerd. Je ongeboren kind ervaart een heerlijke ritmische schommeling. De bewegingen geven naast ontspanning ook louter dansplezier en een gevoel van vrijheid.

 

Door de groeiende buik is het contact met het lichaam iedere dag weer anders. Buikdansbewegen zorgt voor een nieuw en vrolijk eenheidsgevoel. Bovendien worden de been- en rugspieren verstevigd, waardoor de buik als minder zwaar wordt ervaren. De borstkas wordt bij het buikdansen fier gedragen, waardoor er meer ruimte en een betere zuurstofvoorziening is voor de groeiende buik en de inwendige organen. De dagelijkse dingen laat je even los. Je krijgt meer energie en je voelt je vitaliteit.

 

poster

 

Jill biedt een praktische, goed doorstromende zwangerschaps-yogales en zorgt voor een klimaat waarin ruimte is voor je eigen-heid en je bestaande en spontaan opkomende vragen.

 

Partners zijn altijd welkom in de les. Ze voelen zich snel op hun gemak en doen graag mee met de oefeningen. Ze leren een ontspannende massagetechniek toe te passen bij de partner én weten alvast weten hoe ze baby's buikkrampjes weg kunnen masseren!

 

onderwerpen die aan de orde komen tijdens de les

  • Losmaakoefeningen voor de spieren en gewrichten.
  • Je leert de ademhaling tijdens de verschillende fases van de bevalling ondersteunend toe te passen.
  • Op muziek uitgevoerde dansbewegingen vanuit de Oriëntaalse buikdans.
  • Massage heeft een ontspannende werking.
  • De bloedcirculatie wordt bevorderd en er is een goede energiestroming in en naar de gemasseerde gebieden. Het geleerde kan iedere dag toegepast worden en tijdens de geboorte van de baby.

 

reacties deelnemers

  • "Ik heb vooral veel aan David en zijn voorbeeld-ademhaling gehad. Dus blij dat hij vaak zat is mee geweest! Nu, ruim een week na de bevalling voel ik me al weer helemaal op en top. Elke dag oefen ik de bekkenbodemspieren!"
    Ilse
  • "Het is fijn om veel dingen te doen en me in een vertrouwde omgeving voor te bereiden op wat komen gaat."
    Liselotte
  • "Ik heb heel veel aan de yoga gehad. Ik kon rustig blijven. Ik was nergens bang voor en ik heb veel gedacht aan alle dingen die je me had verteld. Richard zei dat hij onder de indruk was, omdat ik zo goed te coachen was tijdens het persen. Ik ben dus supertrots. Heel erg bedankt voor je wijze en vooral vrolijke lessen."
    Alexandra
 

↑ top